1

VW Golf 7 GTE, Passat B8 GTE - High Flow Carbon Intake

€ 664,95
Inclusief belasting

Highlights

  • Part of the Forge Motorsport Hi-Flow range
  • Increases air flow and improves efficiency and performance
  • Up to 10 BHP gain
  • Strong, tight carbon fibre weave
  • Made from 100% carbon fibre with no fibre glass added
  • Formed by Autoclave Pre Preg
  • Easy installation
  • Flurosilicone lined hose
  • High flow cleanable airfilter with no need to ever replace
  • Includes our Forge Motorsport Limited Lifetime Warranty

The hose is available in redblue or black and is supplied with all necessary hose clamps.

Sorry, no items left.

 
Shipping within the EU & UK

Real time: 1 Visitor right now
Kleur
Aantal

Het ontwerp

Dit is het tweede product dat wordt uitgebracht in ons nieuwe 'Hi-Flow'-assortiment. Met dit unieke gestroomlijnde ontwerp kun je een behuizing van koolstofvezel verwachten die prachtig langs de motorruimte vloeit, waardoor je meer pk's en koppel krijgt, en hopelijk een waardering voor de zorg en tijd die in de productie is gestoken. Het bevat een met een knuppel bewerkte koppeling die volgens exacte toleranties is gemaakt in onze machinewerkplaats in Gloucester, VK, waardoor een perfecte pasvorm wordt gegarandeerd.

Met het succes van onze koolstofvezelinlaat voor de Mk7 Golf wisten we dat we door wilden gaan met ons 'Hi-Flow'-assortiment en een betaalbare optie op de markt wilden brengen voor de 1.4 TSI en GTE.

We hebben intensief marktonderzoek gedaan, gesproken met tuners en eigenaren van de voertuigen waarvan we wilden dat de intake erin zou passen. We kwamen tot de conclusie dat in plaats van een volledig koolstofvezel inlaatsysteem te creëren, het beste product om te maken een koolstofvezel schep en airbox-deksel zou zijn die passen bij de originele airbox.

Met dit idee in ons achterhoofd zijn we aan het ontwerp begonnen. Met behulp van industrieel schuim en aluminium is het conceptontwerp tot stand gekomen. Met deze componenten konden we de beste manier vinden om de schep te monteren, aan de luchtkast te bevestigen en aan het voertuig te monteren.

Toen het eerste concept eenmaal was voltooid, gebruikten onze ingenieurs de nieuwste technologie om een 3D-weergave te maken van hoe we de intake eruit wilden laten zien. Tijdens het tekenproces hebben we gesimuleerde luchtstroomtests uitgevoerd, op deze manier konden we ervoor zorgen dat we een product zouden maken met de meest efficiënte stroom mogelijk.

Het prototype van koolstofvezel werd gemaakt en op het voertuig gemonteerd. Het ontwerp is een van de meest esthetische en praktische op de markt

Om ervoor te zorgen dat we het best mogelijke kwaliteitsproduct leveren en na het uitgebreide ontwerp en de ontwikkeling van deze intake, hebben we een beroep gedaan op de diensten van een van 's werelds toonaangevende koolstofvezelfabrikanten, wiens producten variëren van F1 aero, koolstofvezel autocarrosserieën en vliegtuigvleugels!

 

Het gereedschap werd vervolgens CNC-gefreesd uit billet aluminium om ervoor te zorgen dat het eindproduct onberispelijk was. Dit stelt ons in staat om een perfecte airbox te creëren met behulp van de autoclaaftechniek tijdens het fabricageproces van de 2x2 twill koolstofvezel.

 

In plaats van een vacuüm (ook bekend als vloeibare infusie) te gebruiken om de hars door de vorm te trekken en vervolgens het ruwe koolstofvezeldoek naar de vorm van de vorm te trekken, wordt een techniek die bekend staat als autoclaaf gebruikt bij de vervaardiging van dit prachtig ontworpen product. Dit omvat het gebruik van maximaal 10 bar druk die in een 100% knuppelvorm wordt geblazen om deze eruit te persen. Deze hoge druk zorgt ervoor dat het materiaal volledig in contact komt met het oppervlak van de mal.

 

Door ervoor te zorgen dat het weefsel strak, stevig en sterk is, zorgt dit proces er ook voor dat er geen onvolkomenheden in het product zitten.

 

De mal wordt vervolgens verwarmd om de hars uit te harden, wat op zijn beurt een treksterkte geeft die tot acht keer sterker is dan zacht staal, maar met een fractie van het gewicht.

 

Na zoveel tijd te hebben besteed aan de ontwikkeling van koolstof en siliconen, richtten we ons vervolgens op het even belangrijke aspect van filtratie.

 

Meegaan met de stroom

Toen het ontwerp van het deksel en de schep voltooid waren, gingen we verder met de slang en het filter. Het heeft geen zin om zo'n efficiënt systeem te creëren dat het vervolgens wordt beperkt door de OEM-slang en het filter. Daarom hebben we voor het filter onze partners en experts in Filtration Control, Pipercross!

Met meer dan 25 jaar ervaring in zowel de binnenlandse als de autosportmarkt adviseerden ze een meerlaags schuimconstructiefilter, deze filters werken perfect in ons 'Hi-Flow'-assortiment. Het meegeleverde grote filter laat 30% meer lucht door dan standaard en past goed in de behuizing. Deze combinatie is ongeëvenaard.

De Forge Motorsport high-flow inlaatslang die is gekoppeld aan de carbon airbox elimineert de zeer beperkende plastic en geluidsbeperkende inlaatpijp en vervangt deze door onze gladde meerlagige siliconenslang die de luchtstroom verhoogt, de efficiëntie en prestaties verbetert. Dit komt overeen met een toename van maximaal 10 pk, wat een opmerkelijke winst is voor een eenvoudig te monteren aanpassing met bouten.

De Forge-siliconenslang in deze kit is ontworpen met een dure binnenvoering van gemodificeerde siliconen, bekend als fluorsilicone.

 

 

In the Box:

1x Forge Motorsport Hi-Flow, carbon fibre airbox lid
1x Forge Motorsport Hi-Flow, carbon fibre front scoop
1x Pipercross air filter
1x Meguiar’s care pouch and Forge Motorsport Micro Fibre Cloth
1x larger bore high flow Silicone hose
1x 'L' Shaped Silicone hose and fixture
1x USB with installation instructions.

 

*Before purchase and to ensure compatibility please check that your intake configuration is the same as the photograph.

*Please note - the Pipercross filter is excluded from the Forge lifetime warranty*

Product Description

This product is ideally fitted in conjunction with the product FMDV1-GTE (1.2/1.4 TSI Dump valve and fitting kit). If purchased as a stand-alone product the turbo inlet hose will push up against the adjacent OE charge pipe, and a trim to the turbo inlet leg of the FMINDK14 induction hose may be required to avoid creasing.

MQB1010110

Datasheet

OEM nummer
FMINDK14-GTE
Motor type
GTE

Specifieke referenties

Audi

S3 8V 2.0 T
A3 8V 1.8T
A3 8V 2.0 T
TT/TTS 2.0T 2014 +

SEAT

Leon 5F 1.8T
Leon 5F 2.0T
Cupra 5F 2.0T

Skoda

Octavia 5E 1.8T
Octavia 5E 2.0T
Octavia VRS 5E 1.8T
Octavia VRS 5E 2.0T

Volkswagen

Golf MK7 GTI 1.8T
Golf MK7 Hatchback 2.0T
Golf MK7 Sportwagen Gen3 2.0T
Golf Mk7 - 7.5 R 2.0T

VERZENDING TIJDENS DE VAKANTIEPERIODE

Alle bestellingen vanaf 29 Juli worden verzameld en verstuurd op 3 Augustus.
Een fijne vakantie gewenst!

*** VERZENDING TIJDENS DE VAKANTIEPERIODE ***

Alle bestellingen vanaf 29 Juli worden verzameld en verstuurd op 3 Augustus. Een fijne vakantie gewenst!​

Onze leveranciers

VW Golf 7 GTE, Passat B8...

€ 664,95
Commentaar (0)
Geen klantenbeoordelingen op het moment.