Wanneer het Koppelingsdruklager (CSC) ZF SACHS vervangen?
Wanneer het Koppelingsdruklager (CSC) ZF SACHS vervangen?
Koppelingen zijn complexe systemen die uit veel afzonderlijke componenten bestaan. Deze omvatten de concentrische hulpcilinder (CSC), ook wel bekend als het centrale druklager. Net als de schijven is het onderhevig aan slijtage. Wanneer er echter schade optreedt, kan de CSC niet worden gerepareerd – vervanging van het centrale druklager is de enige optie.
Het vervangen van het centrale druklager wordt ook aanbevolen bij het vervangen van de koppeling of het verwijderen van de transmissie. Het afzonderlijk vervangen van de koppeling kan kort daarna tot verdere dure reparaties leiden.
Vuilafzettingen aan de buitenkant van de CSC-zuigergeleiding kunnen de afdichtlip aantasten - als de zuiger terugkeert naar zijn niet-uitgeschoven positie, zal hij over de deeltjes gaan. CSC defecten zijn ook vaak het gevolg van montagefouten: het koppelingspedaal mag niet worden bediend bij het verwijderen van de koppeling en transmissie met een gesloten hydraulisch circuit - als dit gebeurt, wordt de CSC-zuiger te ver naar voren geduwd. Dit kan de afdichtlip van de zuiger beschadigen, wat leidt tot verlies van hydraulische vloeistof en leidt tot koppelingsdefecten. Handmatige compressie van de CSC veroorzaakt ook vaak schade aan de afdichtingen, net als bij het aanbrengen van smeermiddelen: deze doen de afdichtingen opzwellen en veroorzaken CSC storingen.
Vullen en ontluchten
Hoe het centrale druklager vervangen? De CSC mag alleen worden gevuld en ontlucht als deze in de inbouwpositie is gemonteerd: dit betekent dat hij volgens de instructies in het koppelingshuis op de transmissie moet worden gemonteerd - tegelijkertijd moeten de koppeling en transmissie volledig zijn samengebouwd voordat deze weer op de motor gemonteerd. Hydraulische vloeistof mag alleen worden gevuld zoals aangegeven door de fabrikant.
Koppelingsdruklager...
Druklager koppeling geschikt voor AUDI, SEAT, SKODA en Volkswagen.